Komisija za preprečevanje korupcije

Integriteta, odgovornost, transparentnost

Zasebni sektor

Zaposlen sem v zasebnem sektorju (npr. d. o. o.) – komu in kako naj prijavim informacijo o kršitvah, nezakoniti dejavnosti in zlorabi prava, ki sem jo pridobil v svojem delovnem okolju?

V tem primeru, kot to določa ZZPri, prijavitelj poda notranjo prijavo zaupniku, ki ga je zavezanec (subjekt, s katerim ima prijavitelj sklenjeno delovno oziroma podobno razmerje)   določil za prejem prijav oziroma na elektronski naslov, telefonsko številko, informacijsko podprt sistem za prejem in evidentiranje prijav. Po 9. členu ZZPri med zavezance v zasebnem sektorju sodijo subjekti,[…]

Zaposlen sem v zasebnem sektorju (npr. d. o. o.), vendar notranja prijava ni bila učinkovito obravnavana. Kako postopam v tem primeru?

Zaupnik mora obravnavati prijavo skrbno, zaupno in samostojno, pri tem pa ni vezan na navodila v posamezni zadevi. Zaupnik konča obravnavo prijave v treh mesecih od njenega prejema s poročilom, v katerem navede, ali in iz katerih razlogov je prijava neutemeljena. Poleg tega zaupnik ob koncu obravnave prijave, najpozneje pa v treh mesecih od prejema[…]

Zaposlen sem v zasebnem sektorju (npr. d. o. o.), vendar delodajalec ni vzpostavil notranje poti za prijavo, čeprav bi jo moral. Kako postopam v tem primeru?

Prijavitelj informacijo o kršitvi poda neposredno z uporabo zunanje poti za prijavo, če notranja pot za prijavo ni vzpostavljena. Informacijo o kršitvi poda pri pristojnem organu za zunanjo prijavo. Pristojni organi za zunanjo prijavo so določeni v 14. členu ZZPri, pri čemer je pristojen tisti, v katerega delovne naloge in pristojnosti spada zaznana kršitev, kjer[…]

Zaposlen sem v zasebnem sektorju (npr. d. o. o.), vendar notranje prijave ne želim podati, saj se bojim povračilnih ukrepov. Kako postopam v tem primeru?

Če prijavitelj meni, da v primeru notranje prijave obstaja tveganje povračilnih ukrepov, potem lahko poda informacijo o kršitvi neposredno z uporabo zunanje poti za prijavo. ZZPri namreč v 13. členu določa, da prijavitelj informacijo o kršitvi poda neposredno z uporabo zunanje poti za prijavo, če: notranja pot za prijavo ni vzpostavljena, notranje prijave ne bi[…]

Kaj v primeru, da je zadeva pravno sporna in vodstvo zavezanca ni naklonjeno sprejemu ukrepov za odpravo kršitev? Ali v tem primeru odgovoriti prijavitelju oz. ga napotiti, da poda zunanjo prijavo, in interno zaključiti?

Do nezakonitih dejavnosti in zlorabe prava lahko pride v kateri koli organizaciji, ne glede na to, ali je zasebna ali javna, velika ali majhna. Te se lahko pojavijo v različnih oblikah, kot so korupcija ali goljufije, strokovne napake ali malomarnost. Če se ne obravnavajo, lahko včasih povzročijo resno škodo za javni interes. Osebe, ki delajo[…]

Končno poročilo zaupnika po 12. členu ZZPri zajema tako predlagane kot izvedene ukrepe – s predpostavko, da so vsi (korektivni, preventivni …) ukrepi izvedeni pred pripravo končnega poročila, znotraj obdobja 3 mesecev. V praksi lahko preiskava traja dlje oz. je potreben dodaten čas za izvedbo ukrepov, še posebej če se zadeva razširi glede na inicialno prijavo. V tem primeru torej velja, da se obvesti prijavitelja o statusu procesa oz. zakaj se preiskava podaljšuje, poročilo pa se pripravi ob dejanskem zaključku?

Zaupnik ob koncu obravnave prijave, najpozneje pa v treh mesecih od prejema prijave prijavitelja, obvesti o utemeljenosti prijave, predlaganih in izvedenih ukrepih, izidu postopka, oziroma o stanju postopka z notranjo prijavo, če postopki za odpravo kršitev po treh mesecih še niso končani. Če preiskava traja dlje, se prijavitelja prav tako v treh mesecih obvesti o[…]

Kako ravnati s prijavami kršitev, ki so starejše od dveh let?

Namen ZZPri je, da se prijavitelje spodbudi, da prijavo vložijo čimprej po storjeni kršitvi, ko je v zvezi s kršitvijo še mogoče kaj narediti in odpraviti ali zmanjšati škodo. S tem v zvezi je zakonodajalec tudi predpisal »zastaralni rok«, in sicer, da prijavitelj ni upravičen do zaščite po tem zakonu, če je prijavo podal dve[…]

Ali prepoved razkritja identitete ni zaščitni ukrep v primeru, da prijavitelj prijavi več kot 2 leti staro dejanje, saj tretji odst. 5. člena zakona o zaščiti prijaviteljev pravi, da prijavitelj v tem primeru ni upravičen do zaščite?

Namen ZZPri je, da se prijavitelje spodbudi, da prijavo vložijo čimprej po storjeni kršitvi, ko je v zvezi s kršitvijo še mogoče kaj narediti in odpraviti ali zmanjšati škodo. S tem v zvezi je zakonodajalec tudi predpisal »zastaralni rok«, in sicer, da prijavitelj ni upravičen do zaščite po tem zakonu, če je prijavo podal dve[…]

Pomakni se na vrh

Accessibility Toolbar