Komisija za preprečevanje korupcije

Integriteta, odgovornost, transparentnost

Zaupniki

Končno poročilo zaupnika po 12. členu ZZPri zajema tako predlagane kot izvedene ukrepe – s predpostavko, da so vsi (korektivni, preventivni …) ukrepi izvedeni pred pripravo končnega poročila, znotraj obdobja 3 mesecev. V praksi lahko preiskava traja dlje oz. je potreben dodaten čas za izvedbo ukrepov, še posebej če se zadeva razširi glede na inicialno prijavo. V tem primeru torej velja, da se obvesti prijavitelja o statusu procesa oz. zakaj se preiskava podaljšuje, poročilo pa se pripravi ob dejanskem zaključku?

Zaupnik ob koncu obravnave prijave, najpozneje pa v treh mesecih od prejema prijave prijavitelja, obvesti o utemeljenosti prijave, predlaganih in izvedenih ukrepih, izidu postopka, oziroma o stanju postopka z notranjo prijavo, če postopki za odpravo kršitev po treh mesecih še niso končani. Če preiskava traja dlje, se prijavitelja prav tako v treh mesecih obvesti o[…]

Kako ravnati s prijavami kršitev, ki so starejše od dveh let?

Namen ZZPri je, da se prijavitelje spodbudi, da prijavo vložijo čimprej po storjeni kršitvi, ko je v zvezi s kršitvijo še mogoče kaj narediti in odpraviti ali zmanjšati škodo. S tem v zvezi je zakonodajalec tudi predpisal »zastaralni rok«, in sicer, da prijavitelj ni upravičen do zaščite po tem zakonu, če je prijavo podal dve[…]

Ali prepoved razkritja identitete ni zaščitni ukrep v primeru, da prijavitelj prijavi več kot 2 leti staro dejanje, saj tretji odst. 5. člena zakona o zaščiti prijaviteljev pravi, da prijavitelj v tem primeru ni upravičen do zaščite?

Namen ZZPri je, da se prijavitelje spodbudi, da prijavo vložijo čimprej po storjeni kršitvi, ko je v zvezi s kršitvijo še mogoče kaj narediti in odpraviti ali zmanjšati škodo. S tem v zvezi je zakonodajalec tudi predpisal »zastaralni rok«, in sicer, da prijavitelj ni upravičen do zaščite po tem zakonu, če je prijavo podal dve[…]

Ali je lahko zaupnik npr. član sindikata ali sveta delavcev?

ZZPri v šestem odstavku 9. člena zgolj določa, da morajo zavezanci za vzpostavitev notranje poti za prijavo izmed zaposlenih imenovati zaupnika, pri čemer je zaupnik (12. točka 4. člena ZZPri) ena ali več zaupanja vrednih oseb ali notranja organizacijska enota za prejem in obravnavo notranjih prijav. Edini pogoj glede imenovanja zaupnika je torej ta, da[…]

Ali zakon določa zaščitne ukrepe, če pride do povračilnih ukrepov zoper prijavitelja?

Da, ZZPri v svojem 20. členu določa zaščitne ukrepe, ki so zlasti: prepoved razkritja identitete prijavitelja in zaupnost (6. člen ZZPri), izključitev odgovornosti prijavitelja (21. člen ZZPri), sodno varstvo in začasne odredbe v primeru povračilnih ukrepov (22. člen ZZPri), brezplačna pravna pomoč (23. člen ZZPri), nadomestilo za primer brezposelnosti (24. člen ZZPri), psihološka podpora (25.[…]

Kakšni so lahko povračilni ukrepi zoper prijavitelja?

ZZPri prepoveduje vsakršne povračilne ukrepe zoper prijavitelja. Najpogostejši povračilni ukrepi (19. člen ZZPri) pa so: odpoved delovnega razmerja; suspenz pogodbe o zaposlitvi; premestitev na nižje delovno mesto, onemogočanje ali zadržanje napredovanja; prenos delovnih nalog, sprememba kraja delovnega mesta, sprememba delovnega časa, zmanjšanje delovne obveznosti, neizplačilo ali znižanje plače in drugih dodatkov, neizplačilo nagrad in odpravnin;[…]

Kaj, če je zaupnik odsoten v času prijave?

ZZPri v šestem odstavku 9. člena določa, da morajo zavezanci za vzpostavitev notranje poti za prijavo izmed zaposlenih imenovati zaupnika, pri čemer je zaupnik (12. točka 4. člena ZZPri) ena ali več zaupanja vrednih oseb ali notranja organizacijska enota za prejem in obravnavo notranjih prijav. Edini pogoj glede imenovanja zaupnika je torej ta, da se[…]

Pomakni se na vrh

Accessibility Toolbar