Komisija za preprečevanje korupcije

Integriteta, odgovornost, transparentnost

Javni sektor

Kako ravnati s prijavami kršitev, ki so starejše od dveh let?

Namen ZZPri je, da se prijavitelje spodbudi, da prijavo vložijo čimprej po storjeni kršitvi, ko je v zvezi s kršitvijo še mogoče kaj narediti in odpraviti ali zmanjšati škodo. S tem v zvezi je zakonodajalec tudi predpisal »zastaralni rok«, in sicer, da prijavitelj ni upravičen do zaščite po tem zakonu, če je prijavo podal dve[…]

Ali prepoved razkritja identitete ni zaščitni ukrep v primeru, da prijavitelj prijavi več kot 2 leti staro dejanje, saj tretji odst. 5. člena zakona o zaščiti prijaviteljev pravi, da prijavitelj v tem primeru ni upravičen do zaščite?

Namen ZZPri je, da se prijavitelje spodbudi, da prijavo vložijo čimprej po storjeni kršitvi, ko je v zvezi s kršitvijo še mogoče kaj narediti in odpraviti ali zmanjšati škodo. S tem v zvezi je zakonodajalec tudi predpisal »zastaralni rok«, in sicer, da prijavitelj ni upravičen do zaščite po tem zakonu, če je prijavo podal dve[…]

Ali je lahko zaupnik npr. član sindikata ali sveta delavcev?

ZZPri v šestem odstavku 9. člena zgolj določa, da morajo zavezanci za vzpostavitev notranje poti za prijavo izmed zaposlenih imenovati zaupnika, pri čemer je zaupnik (12. točka 4. člena ZZPri) ena ali več zaupanja vrednih oseb ali notranja organizacijska enota za prejem in obravnavo notranjih prijav. Edini pogoj glede imenovanja zaupnika je torej ta, da[…]

Ali zakon določa zaščitne ukrepe, če pride do povračilnih ukrepov zoper prijavitelja?

Da, ZZPri v svojem 20. členu določa zaščitne ukrepe, ki so zlasti: prepoved razkritja identitete prijavitelja in zaupnost (6. člen ZZPri), izključitev odgovornosti prijavitelja (21. člen ZZPri), sodno varstvo in začasne odredbe v primeru povračilnih ukrepov (22. člen ZZPri), brezplačna pravna pomoč (23. člen ZZPri), nadomestilo za primer brezposelnosti (24. člen ZZPri), psihološka podpora (25.[…]

Kakšni so lahko povračilni ukrepi zoper prijavitelja?

ZZPri prepoveduje vsakršne povračilne ukrepe zoper prijavitelja. Najpogostejši povračilni ukrepi (19. člen ZZPri) pa so: odpoved delovnega razmerja; suspenz pogodbe o zaposlitvi; premestitev na nižje delovno mesto, onemogočanje ali zadržanje napredovanja; prenos delovnih nalog, sprememba kraja delovnega mesta, sprememba delovnega časa, zmanjšanje delovne obveznosti, neizplačilo ali znižanje plače in drugih dodatkov, neizplačilo nagrad in odpravnin;[…]

Kateri so organi za zunanjo prijavo, na katere se lahko obrnemo, če notranja prijavna pot ni učinkovita?

Organi za zunanjo prijavo so v skladu s 14. členom ZZPri: Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, Agencija za trg vrednostnih papirjev, Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence, Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, Agencija za zavarovalni nadzor, Agencija za javni nadzor nad revidiranjem, Banka Slovenije, Državna revizijska komisija za revizijo[…]

Kaj, če je zaupnik odsoten v času prijave?

ZZPri v šestem odstavku 9. člena določa, da morajo zavezanci za vzpostavitev notranje poti za prijavo izmed zaposlenih imenovati zaupnika, pri čemer je zaupnik (12. točka 4. člena ZZPri) ena ali več zaupanja vrednih oseb ali notranja organizacijska enota za prejem in obravnavo notranjih prijav. Edini pogoj glede imenovanja zaupnika je torej ta, da se[…]

Vloga notranjega revizorja, s čim vse je lahko seznanjen?

Vloge notranjega revizorja ZZPri posebej ne predvideva. Sama organizacija – zavezanec pa lahko v internem aktu določi, da je z ugotovitvami zaupnika seznanjen tudi notranji revizor, pri čemer pa še vedno velja prepoved razkritja identitete in zaupnosti. Revizor tako nima dostopa do evidence prijav in identitete prijaviteljev. Lahko pa revizor po potrebi sodeluje z zaupnikom[…]

Pomakni se na vrh

Accessibility Toolbar