Cilj tega ambicioznega projekta je povezovanje in usklajevanje programov, ki krepijo integriteto otrok in mladostnikov v celotnem izobraževalnem kontinuumu. Poleg tega prepoznava nujnost vključevanja tudi šolskih strokovnih delavcev in drugih zaposlenih v ta proces – integriteto najbolje poučujemo z zgledom. »Kot eno od temeljnih aktivnosti projekta smo oblikovali tudi definicijo integritete v izobraževalnem sistemu,« je ob dogodku povedala mag. Klavdija Šipuš. Gre za model dobre prakse tudi na globalni ravni, zato je vredno razmisliti, da bi ga Slovenija v prihodnje kot priporočilo uveljavila tudi prek Združenih narodov.
To je bil drugi nastop slovenskih predstavnikov v tem tednu na zasedanju CoSP UNCAC, saj je v torek, 12. 12. 2023, na splošni razpravi zasedanja zbrane nagovoril tudi predsednik Komisije dr. Robert Šumi. Tudi on je v svojem govoru poudaril pomen krepitve integritete mladih: »Krepitev integritete otrok skozi nacionalni izobraževalni program bi morala biti globalna prednostna naloga vseh držav, saj, če si sposodimo besede predsednice RS, je mlada generacija tista, ki bi, ki zmore in ki dejansko bo uresničila spremembe.«
Izobraževanje kot učinkovito orodje za preprečevanje korupcije in boj proti njej
Slovenski govorki sta nastopili na dogodku Izobraževanje mladih in družbe za spodbujanje kulture integritete kot predstavnici Republike Slovenije, ki je bila ena od soorganizatorjev, na okrogli mizi Vzgoja o etiki in integriteti v vrtcih in šolah. Na njej so sodelovali še predstavniki Libije, Malavija, Kuvajta, Avstrije in Malte, moderirala pa jo je koordinatorka mednarodnega projekta GRACE Bianca Kopp. Krovna organizatorja celotnega dogodka sta bila Evropska komisija ter Urad ZN za droge in kriminal.
Govorci so delili svoje izkušnje pri razvoju in izvajanju izobraževalnih dejavnosti v svojih državah in pojasnili, zakaj je izobraževanje o etiki in integriteti v njihovih državah prednostna naloga. Pri tem so se strinjali, da takšno izobraževanje že v zgodnji fazi lahko pomaga ustvariti pravičnejšo družbo s spodbujanjem etičnega vedenja in učencem pomaga razviti občutek odgovornosti, s tem pa spodbuja kulturo integritete. Izkušnje namreč kažejo, da imajo mnoge dejavnosti za preprečevanje korupcije, izvedene z odraslim prebivalstvom, omejen vpliv pri dolgoročnem zmanjševanju korupcije in da so potrebni ukrepi za spremembo ne le vedenja posameznika, ampak tudi njegovega sistema vrednot.
Na tem sloni tudi projekt Krepitev integritete v osnovnih šolah, sta izpostavili slovenski predstavnici. Z nadgradnjo obstoječih učnih programov bi tako vzpostavljali pozitiven odnos do integritete posameznika, skupnosti oziroma družbe ter s tem krepili integriteto otrok. Ob tem sta poudarili, da mora program krepitve integritete v izobraževanju nujno vključevati tudi učitelje, ravnatelje in druge nepedagoške delavce ter krepiti njihovo ozaveščenost in integriteto z usposabljanjem in vodenjem z zgledom, s tem pa integriteto vrtcev in šol. »V takšni stabilni, zdravi in podporni skupnosti kot osnovi se otrok razvije v močno, celovito in avtonomno osebo, ki je sposobna učinkovito razmišljati o odnosih z drugimi,« sta še poudarili predstavnici Slovenije.
Z utrjevanjem integritete učencev do družbe spoštovanja, zaupanja in etike