Komisija za preprečevanje korupcije
Integriteta, odgovornost, transparentnost
V svetu so bile najprej sprejete regionalne konvencije o korupciji, zlasti v Evropi. Tem se v zadnjem času vedno bolj pridružujejo tudi globalni obvezni pravni akti. Med njimi je najprej prav omeniti Konvencijo Združenih narodov proti korupciji.
Področje korupcije na različne načine opredeljuje tudi vrsta drugih mednarodnih aktov, od katerih se nekateri izrecno nanašajo na Republiko Slovenijo, drugi, ki niso obvezni (in zato tudi še neprevedeni), pa predstavljajo zgolj neobvezne usmeritve za delo držav pri preprečevanju in zatiranju korupcije. Najaktivnejše mednarodne organizacije na področju boja proti korupciji so Svet Evrope – GRECO, Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj – OECD in Organizacija združenih narodov.
Profil Republike Slovenije
Prvi krog ocenjevanja je potekal od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2001, in je v skladu s tretjim odstavkom 10. člena Statuta GRECO temeljil na naslednjih določbah:
Drugi krog ocenjevanja je potekal med 1. januarjem 2003 in 30. junijem 2005, v skladu s tretjim odstavkom 10. člena Statuta GRECO pa je obravnaval naslednje teme:
Tretji krog ocenjevanja, ki se je začel 1. januarja 2007, ocenjuje naslednje teme:
Četrti krog ocenjevanja, ki se je začel v letu 2012, ocenjuje naslednje teme:
Peti ocenjevalni krog, ki se je začel 1. januarja 2017, ocenjuje naslednje teme:
Preprečevanje korupcije in spodbujanje integritete v centralni vladi (najvišji nosilci izvršilne veje oblasti) in v organih preiskave, pri čemer GRECO ocenjuje doseganje, med drugimi, naslednjih temeljnih standardov:
AD HOC POSTOPKI (PRAVILO 34)
Poročila:
Republika Slovenija je leta 2002 pristopila k Deklaraciji OECD o mednarodnih naložbah in večnacionalnih družbah. Deklaracija izraža vrednote in standarde, ki so pomembna sestavina splošne družbene odgovornosti gospodarskih družb. Vsebuje štiri ključne instrumente na področjih, ki se močno prepletajo in dopolnjujejo, eden od instrumentov pa so tudi Smernice OECD za večnacionalne družbe. Gre za usklajena priporočila, ki jih vlade podpisnice Deklaracije naslavljajo na večnacionalne družbe v tuji lasti, ki delujejo na ozemlju posamezne države, ali na domače družbe, ki vlagajo v tujino in delujejo kot večnacionalne družbe po merilih OECD. Smernice so celovit in splošen kodeks odgovornega ravnanja večnacionalnih družb, ki dopolnjujejo notranjo zakonodajo, nastale pa so prav zaradi globalizacije in nadnacionalnih dejavnosti gospodarskih družb. Za družbe niso pravno zavezujoče, so pa moralno zavezujoč dokument, ki bi moral biti podlaga za družbeno odgovorno ravnanje vlad in zasebnega sektorja. Vsebujejo prostovoljna načela in standarde za odgovorno poslovno ravnanje v skladu z veljavnim pravnim redom.
Smernice med drugim urejajo tudi področje boja proti podkupovanju, pri čemer določajo, da podjetja ne smejo neposredno ali posredno ponujati, obljubljati, dajati ali zahtevati podkupnine ali neprimerne prednosti, da bi pridobila ali ohranila posel ali drugo nedopustno prednost. Prav tako ne smejo dopustiti vplivanja ali dopuščati, da se od njih pričakuje podkupnina ali druga neprimerna prednost. Podjetja naj zlasti:
Za več informacij o Smernicah OECD za večnacionalne družbe kliknite tukaj.