Hrastnik – V Knjižnici Antona Sovreta Hrastnik je 1. marca 2012 potekala otvoritev potujoče razstave likovnih del, ki so nastali v okviru Ustvarjalnega natečaja Komisije za preprečevanje korupcije za osnovne šole z naslovom Pravičnost, poštenost, integriteta ter enakopravnost. Učenci Osnovne šole narodnega heroja Rajka v Hrastniku so dogodek pospremili z recitacijami, glasbenim in pevskim nastopom.
Razstava je bila kot zaključni dogodek ustvarjalnega natečaja prvič na ogled v Osrednji knjižnici Celje, od koder se je preselila v Hrastnik. Župan Občine Hrastnik Miran Jerič je v svojem nagovoru prisotne pozval k spoštovanju vrednot, o katerih so razmišljali otroci pri ustvarjanju svojih izdelkov in za katere si vsakodnevno prizadeva Komisija za preprečevanje korupcije.
»Korupcija nikoli vzrok, je posledica,« je poudaril namestnik predsednika Komisije za preprečevanje korupcije Rok Praprotnik. »Otroci imajo izjemno razvit čut za poštenje in pravičnost, poskrbeti moramo, da ga bodo ohranili,« je še dodal.
Po opažanjih ravnateljice hrastniške osnovne šole, ki je prav tako sodelovala na natečaju komisije, Marine Kmet, učenci spremljajo situacijo in vidijo, kaj se dogaja okoli njih. Zato upa, da bodo odnos, kakršnega so pokazali pri ustvarjanju likovnih izdelkov, obdržali tudi v prihodnosti.
Sicer je bil cilj ustvarjalnega natečaja kot ene preventivnih aktivnosti komisije spodbuditi razmišljanja mladostnikov v osnovnih šolah o integriteti posameznika, njeni povezanosti z vrednotami kot so poštenost, pravičnost, enakost, možnih posledicah, kadar posameznik in družba takšnih vrednot ne gojita, ter o tem, v kakšni meri je takšno stanje povezano s pojavom korupcije v družbi.
Na natečaju je z različnim številom izdelkov, ki so jih izbrale šole, sodelovalo šest osnovnih šol, in sicer I. in II. OŠ Žalec, OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik iz Hrastnika, OŠ Bojana Ilicha iz Maribora, OŠ Središče ob Dravi ter OŠ Belokranjskega odreda Semič. Prijavljene osnovne šole so pri predmetu Državljanska vzgoja in etika obravnavale temo »Integriteta posameznika ter njegove temeljne vrednote v (so)odvisnosti s pojavom korupcije v družbi«, učenci osmih razredov pa so nato svoja razmišljanja o teh vsebinah umetniško izrazili pri predmetu Likovna vzgoja. Na naslov komisije je prispelo 49 likovnih izdelkov, med katerimi je posebna natečajna komisija, ki so jo sestavljali predstavniki različnih strok, izbrala trinajst najbolj izvirnih.
Najboljši likovni izdelki so bili uporabljeni za tisk koledarjev in rokovnikov in bodo del publikacij Komisije za preprečevanje korupcije.